12 Mart 2014 Çarşamba

Tesadüflere İnanır mısınız?

Yine bir okurumun başından geçen ilginç bir  öyküyü sizlerle paylaşmak istiyorum. Bize gönderilen okuyucumun mailinde “Hocam tesadüflere inanır mısınız? “ sorusu da vardı. İşte okuyucumun başından geçenler...

“Karda yürürken buz tutmuş yolda kayarak düştüm. Öyle bir düşüş yaşadım ki, hayatım boyunca unutamayacağım iyi bir anı olarak saklayacağım yüreğimde. Buz tutmuş yolda kayar kaymaz sanırım ben öbür tarafa kaydım demeden, kendimi kaybetmişim.  Meğer başım kaldırım taşına çarpmar çarpmaz bir an şuurumu kaybetmişim. Sanki şuur kaybımda bir bataklığa düşmüş gibiydim. Hem acı çekiyordum, hem de bir taraftan da yüzüm gülümsüyordu. Bu bir çelişkiyi işaret ediyorsa da, biri elimden tuttuğunu hissettim. Gözlerimi açtığımda, bir delikanlı düştüğüm yerden kaldırdı. Kendime geldiğimde  ancak ona teşekkür edebildim. Sonra bir daha karşılaşmadık onunla.”


“Bir yıl sonra başka bir ile taşındığımızda yine kış mevsimi, yine lapa lapa kar yağıyordu.  Nereden geldiğini bilemediğim bir kartopu yedim. Etrafıma bakındığımda kimseyi göremedim. Öfkelensem de kızaran yüzümde nedenini bilemediğim bir gülümseme belirdi. Ama yaşadığım bu olay beni iyice meraklandırdı. Bu merak bir gün sonra bir kargo görevlisinin getirdiği paketle daha da artmış oldu. Gelen paket içinde bir kartopu ve içinden üzerine not düşülmüş küçük bir kağıt çıktı. Kağıtta aynen şöyle yazıyordu; Geçen sene yerde buldum, geçmiş olsun bile diyemedim. Size isabet eden kartopu için geçmiş olsun diyorum. Eğer incitmiş isem sizden özür diliyorum.” 

O zaman kafam iyice karışmıştı. Fakat üst üste gelişen olaylar sonucu, o kişiyle şimdi nişanlıyız; bütün bunlar tesadüf müdür? Tesadüflere inanmak mı gerekir? Yoksa bu benim kaderim midir?”

Elbette yaşadıklarımızın tümü kaderdir. Tesadüf veya tevafuk diye adlandırılan her şey kadere dairdir. İster elimizde olsun ister olmasın yaşanan herşey kaderdir. Tesadüf kelimesi kendiliğinden olan hadiseler gibi anlatılsa da, tevafuk bütün hadiselerde Yaratanın takdirine inanmaktır. 

Yaşam Koçu


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder